Posts

Showing posts from 2018

UJIAN ITU HADIAH DARI ALLAH

Image
Ujian Dari Allah Buat Hambanya. Hari terus berganti hari. Kehidupan manusia juga terus berjalan pantas seiring dengan masa yang pantas berlari. 
Di celah-celah hari  berwarna-warni  yang di jalani dan ditelusuri, tanpa  disedari atau tidak, manusia sebenarnya  telahpun menempuh pelbagai ujian dan dugaan duniawi. Ujian-ujian yang diberi oleh Allah itu datang menyapa silih berganti dalam pelbagai bentuk dan rupa. Setiap orang diuji olah Allah berbeza-beza mengikut tahap kemampuannya. “ Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya, ia mendapat pahala kebajikan yang diusahakannya dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang dilakukannya…   
(Al-Baqarah: 286) ALLAH telah menyatakan dengan jelas di dalam Al-Quran bahawa DIA tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya. 
ALLAH  mengetahui kita kuat dalam menghadapi ujianNya, oleh kerana itu  ALLAH memberikan  ujian itu ke atas diri kita. Di sini kita dapat lihat betapa sayang dan kasihnya …

DUGAAN DI BULAN APRIL

Tahun 2018 please be nice to me..itu antara ayat yang berlegar-legar dalam kepala aku apabila setiap kali tahun baru,kita mengharapkan sesuatu yang lebih baik dari tahun sebelum ni...betul tak?mesti la betul.kan??.setiap orang perlukan improvement  dalam mencorakkan kehidupan yang lebih baik gitewww..eceh..begitu juga dengan aku..dari tak boleh jadi bolehhh..dari sihat tetiba jadi tak sihat yang tu kena la terima..ha..yang ni nak citer pasal anak aku yang terkena demam viral tu..sampai naik suhu 39 darjah celcius..mao mak tak terkesima sekejap...maka bermula la sesi mak terpaksa amik cuti menjaga anak yang sakit.i think 1 week juga la nak recover balik..it's all about less drink plenty water,and his body exhausted so i think this is make his body  high temperature..luckily after fetchup him after school,then am with my husband  bring him  to clinic.first doc suspect high fever,second doc suspect dengue..because we go to 2 places,first clinic n second hospital..so start from monday…

KEBAS

Lately nih selalu ..a bit weird actually both my hand plak tu...i hope i can drive,if not how...baru nak semangat anta si kechik cakap banyak tu lol....

Now look like musim hujan yer,leceh kan time nk amik anak time hujan,..kona lipat yer coz taska anak  chesha ni agak membukit sikit, kalo silap tekan minyak mao langgar pagar yer,ahahaha..

Petang kul 6 pecut zus zas amik dia, kalo lmbt ckit trus kena ot rm10 sejam gitew. .Ot chesha kt opis terpaksa dikorbankn Uhuhuhu.. What to do kalo de bibik lain la citer, i is not org kaya ahahaha.

Malam karang nk blk umah PD dah, ari jumaat memang hepi yer dak tu.. "Bila la nk blk umah nenek, cni x best la",katanyer . Eceh bukan x best, pakal xnk p school lertewww..ingat mama x tao yer.

Arini dak kechik x bape nak sihat,so walau turun school xyah la latih sukan,kasi makan ubat rehaat tido kt daycare ajeklar...sabtu ni dah start sukan.kan kalo demam dah xle lawan untuk pasukan biru giewww...wishing  u speedy recovery my boy..
 owh,today a…

BORAK SESAJER

Hi, bertemu kembali, seperti yg dijanjikan ada masa berupdate kembali blog eneww. .Nothing much to say, i'm just need a space to peacefull my mind. Maybe have to keep money to go for vacation,actually that is my wishlist. .Its okay even late or delay but the time will come, must positive thinking yeah eheheh. .

This morning after send my son to kindergarden, then i drive to my  office work, i was noticed that my car alot off small  cocroach  ..emmmgeee.. Euww. .Im suspect becoz my son eat n drink  inside the car, n maybe his food drop inside my car,ermm.. how you expect, even am also do the same thing lol.i was  thinking to bring my car to carwash, so that no more hanky panky smelly, ahahahah over okay😂   Okaylah till then, will meet ur again. .Like someone will read this blog? Nayyyy, that why i like to merapu here ahahahah.. .
 Bye. ..

WELCOME TO 2018# BETASHA# EWHHH

Assalam...ahaiii lama dah x berupdate belog nih...tuan tanah a bit kebizian lately nih...amacam korank tahun ni ada cer best best ker yang ingin korank nak citerkan disini?NS xde apa sangat yang nak distorykan cuma  ada satu benda yang NS agak tak sangkalah NS boleh buat iaituuuuuu BAWA KERETA.jangan gelak suka sangat yewww...kiter memang tak berani tao bawa kereta...tetapi demi anak tepaksa juga buat- buat berani.kalo x berani sape lak yang nak anta dia p balik sekolah kan?
So by hook or by  crook have to yarrrlllll...

Okay itu satu hal..perancangan untuk saya memiliki sebuah rumah juga terlaksana walaupun xdelah hebat nau umah tu janji ada tempat berteduh dari panas dan hujan  pun jadilah.kira dah boley masuk nanti NS nak deco-decolah..hehe...itu memang impian NS cantek x cantek belakang kira hasil sentuhan tu yang paling penting gitewwww hahahahaha...korank jangan meluat plak yer baca impian NS ni...(mata kat atas tangan kat bahu)

Ermmm nak tulis apa lg yer...macam xde idea plak na…