Thursday, March 07, 2013

BAYI DA START KICKING





Salam untuk sahabat maya ,dah lama rasanya aku tak update belog nih..dah berhabuk dah pun...tetiba arini rasa rerajin plak nak berkongsi citer dalam belog nih...sambil mencari idea dan menaip even tunggang langgang citernyer pun xper kan?heeee...

Okay,actually aku  atau mana-mana wanita yang preggy pun pasti rasa susah hati bila mana time nak check up dengan doktor jer tetiba penyakit yang tak pernah dihidapi selama ini tetiba muncul bila time preggy sahaja,ada faham ka?contoh macam aku aritu terkantoi plak minum air gula,naik plak paras gula dalam darah tu...suspek kencing manis plak..owh...so awesome...jadi bila dah terkantoi tu terpaksalah aku buat ujian yang dikenali sebagai BSP iaitu mengambil darah kat hujung jari sebanyak 4 kali sehari,ko bayangkan fed up x nak ulang alik ke klinik tu...tetapi apakan daya demi mu baby aku sanggup...bacaan darah pun kene cantik,6 ke bawah,kalo ok kene p 2 minggu sekali jer,kalo x okay seminggu sekali...ko...kan..best x?so aku kene kurangkan pengambilan nasi,roti putih,itu semua very high-highlah naik darahnya...so semua makanan tu aku makan separuh sahaja...pembawakan budak memang macam tu.Alahan preggy 2 bulan tu pun yer kot sebab susah benor nak minum air masak,dan susu anmum materna  yang banyak aku minum tu pun penyumbang kepada kandungan darah dalam gula...amik ko,percaya iklan dalam tibi tu sangat kan?so aku beli susu dutchlady low fat jerlah...tak manis,natural gitu eventhough nak uwerrrkkk....uwerrrkkkk jugak bila minum air susu tu heee...


Errmmm...tup...tap..tup...tap...dah masuk 5 bulan dah rupanya,kejap jer,baby pun dah start kicking...sangat aktif after lunch hour & malam around 8pm....dan sakit pinggang pun mulai terasa,xbley duduk lelama...kene bangun jejalan amik udara segar kat opis gitu....heeee....aku pun kiv dulu  download-download EQ yang so banyak-banyak tuh heeee....Ari selasa tu aku p checkup dengan doktor n kene amik suntikan kancing gigi...memang kebas ckitlah after 10 minutes dia cucuk tu...  dan besoknyer nak p keje tetiba jer aku rasa tak sedap badan,aduh selsema la plak....gatal tekak,mata pun gatal,berhingus lagik...arghh...agaknya penangan injection tu kot....apa-apa pun xperlah mungkin jugak nak menghapuskan dosa-dosa kecil yang aku buat heeee.....bersangka bayek itu perlu kan?erm....semoga aku cepat sembuh...doa-doakanlah yer....

Okaylah...sampai disini sahaja dulu...kepala suda pening balik....nak rest kejaplah....rasa-rasa aku rajin nanti,aku update la belog nih...:)




No comments:

Post a Comment

UPDATE TERBARU DI TAHUN 2022 SELAMAT HARI RAYA

 Assalamualaikum,masih dalam mood raya ke tew?ya allah rasa kekok plak sbb dah lama x menulis story kat cni.relevan lg blog ni kan?,even dah...