Wednesday, August 15, 2012

NIKMAT KEDUKAAN

wordless wednesdaylah kan...sampailah petang ni senyap jer blog nih xder topik hangat lagik nak dikepohkan dan nakditerjah..eh,ape ko bilang,hangat?.kah..kah.kah...terjah dapat kuih raya free ader lar kot..siap pesan kat member "kalo ada yang nak bagi lagi kuih raya,roger2 @riki2lah yer"fuyo!...sajer bagi hint yang kat dalam dengar ngeeeee...noty-noty jin betollah...tapi menjadiklah jugak trick basi tu...ngeeee...ermmm...sajerkan buat hepi,padahal hati x hepi pun,pesal ape ni cik?eh silap puan...ermmm...adakah patut time-time nak raya nih tuan rumah naikkan harga sewa rumah...haiiiyooo sound like weird (tolong jangan menyumpah dalam hati yang suci ni)...nampaknyer harus berganjak teruslah dari rumah tu..x hengat punyer kenaikkan yang dia dah maklumkan tadik tuh...memang potong stim betullah...abang bilang "kalo x kuat mental tu nak meniaga ,bayek jangan",nantikan abes satu badan berangin...x berangin pun bang cuma "bulu bertemu bulu,jadi berbulu jer dengan owner baru rumah ni...naik rm100,okay lagik,sampai rm400 ngko,zaman dan  tahun ni sudahlah gawat,wah!! betul-betul tamak harta dunialah kan?betul-betul nak buat duit gayanyer..sabar jerlah...rumah dia sukati dialah nak letak banyak mana,tapi diriku rasa macam teraniaya jer,wahai hati bersabarlah yer....(mengucap)..

Okay-okay,sekarang adalah masa untuk berdiri di kaki sendiri xkan berdiri di kaki orank plak kan?heee...you alls ader tak tertengok iklan dari bernas untuk  raya tahun ni,sedihkan tengok budak yatim 2 orang tu..ingatkan betul-betullah ada saudara kat kampung,bila pakcik yang siap tumpangkan budak dua orang nih cakap"sini mana ada rumah",time tu ,sayer sibuk pasang langsir baru sambil tertengok iklan tuh,uhuhuhu....memang trus nangeslah teresak-esak,  x perlu tengok kiri kanan,ikhlas memang touching..sedih betullah...moral of the story tu,dua-dua budak ni saling memerlukan bila yang seorang tu nampak tapi gagap,dan yang seorang tu buta tapi percakapan dia jelas.Bila kita berfikir sejenak rupanyer ada lagik orang yang lagi susah daripada kita,jadi tidak usahlah mengeluh kesah bila didatangkan sedikit ujian daripadaNYA.Bersyukur dengan apa yang ada.
sedeh,tiket ketapi dah habis...hati di dalam siapa yang tao..


p/s:Diberikan sedikit kesabaran dan ujian untuk hamba yang disayangiNYA...

6 comments:

  1. sungguh... sedih gila... mereka saling melengkapi.. jadi mata dengan suara.. kita yang sempurna ni kadang2 tak bersyukur pun dengan nikmat ALLAH bagi

    ReplyDelete
  2. ya lah shiza,dugaan daripadaNYA lah yang menarik kita kembali ke jalan yang lurus,bersyukur itu perlu ada untuk kita mengingatiNYA.

    ReplyDelete
  3. kita tak keseorangan.. percayalah ..

    ReplyDelete
  4. yup en buaya,sabar dan bersyukur menerima qada dan qadar yang diberi olehNYA.

    ReplyDelete
  5. Isabel Diaz : selamat Hari Raya juga....

    ReplyDelete

UPDATE TERBARU DI TAHUN 2022 SELAMAT HARI RAYA

 Assalamualaikum,masih dalam mood raya ke tew?ya allah rasa kekok plak sbb dah lama x menulis story kat cni.relevan lg blog ni kan?,even dah...