Tuesday, June 10, 2014

BEKAM

pejam celik- pejam celik dah sampai ke pertengahan tahun..ada lagi dalam tempoh sebulan anak aku pun dah mencecah usia setahun,sekejapan sungguh aku rasa..bergelar seorang mama kepada muhammad iqram bin zainoldin sungguh awesome hahahahha...eh. dari sehari ke sehari memacam gelagat dia tunjukkan.dari .tepuk tangan,bye-bye,senyum tawa dia buat aku rindu kat dia...my son grow up so fast,may be a good son world and the hereafter...amin.all parents are praying for the same thing right?

Menjak dua menjak ni 24/7 sakit kepala,urat belikatlah,urat leher teganglah...ni aku dah usha-usha pusat bekam kat seksyen 7...dah lama aku tak buat bekam,adalah dalam 3 tahun lebih kot...ketuaaan sangat rasa badan ni...huaaaa...kalo ikut  yang dia iklan kan ni..kira okaylah percup rm5,berbanding tempat len mencekik darah rm7.50,so try plak wat kat cni...mana tao bley hilang segala sakit dalam badan ni....

minggu lepas baru balik dari kuching sarawak,balik kampunglah katakan,berjalan ajer kejenyer...ke serikin,ke windcave,feri cave plak  tak p coz x sempat..pastu kakak plak citer..korank ingat tak pasal tsunami kat thailand tu..patung buddha dia tu hanyut ke sungai sarawak,n one of nelayan jumpa..bape juta duit dia dapat coz orang cina ni kepercayaan dia kan?sanggup kuarkan duit .berjuta pun momantai ler ,siap mimpi segala patung tu nak duduk kat gua mana? area bau menjadi pilihan katanyer...so strategic sungguh, tepat-tepat simpang nak keluar p pekan or mengadap  kampung iioolsss..heran sangat sebab ramainyer orang berpusu-pusu p tengok patung tu..patung yin yan dorank rasanyer...so aku ingat nak p tengok..tapi manakan boley...anak aku kecik lagi..takotlah de benda keras ke apa kita tak nampak kan?

 n of interesting juga nak citer, ini kisah len..nenek dan mak ioolsss  dah pernah p tempat tu,mulut mesti mao jaga..x boley capui-capui,.kisahnyer..ada sorank pemuda ni hidup memang susahlah...kampung tu ada buat keramaian,so dia pun planning nak p..dah kata orang susahkan...baju pun compang-camping.n dia p keramaian tu bawa kucing sekali..dah sampai-sampai tu..memang kampung tu tengah berpesta sakanlah..makan-makan, minum-minum semua ada...tetapi malangnyer nasib tak menyebelahi dia,dia dibuli,dicaci,dihina oleh segelintir orang kampung yang berlagak tu..kucing dia dirampas dan disimbahnya air..dengan perasaan marah dan hampa,pemuda itu meninggalkan kampung itu dengan satu sumpahan,semuanya berubah sekelip mata menjadi batu..means satu kampung tu menjadi batu..so kalo nak p tengok jaga-jagalah mulut yer...tapi skang x tao la ..boleh p atau tak..coz cerita ni dah lama sangat...ioolsss dengar citer kakak tu pun dah nganga mulut..rasa  mcm nk p jer tempat tu...tp takot lar plak..mana tao tak jumpa jln kuar acaner tu?uiissshhh lupakan sajork...

okay back to my story berbekam tu..memang superb bestlah..badan ko rasa ringan jer...ioolllsss banyak darah kotor..plus toksin pun banyak...lelagi koles pun ado...takottt iollls...pusat terapi syifa nama diberi..lagi 2 minggu kene p bekam lagi...ingat nak bekam kat atas pala plaklah..bahu n dahi ioolsss...tak sakit pun ckit-ckit jer..kesihatan lebih penting tak gitu...berbekam tu kan amalan sunnah..ha lagi satu,dia bg free air mawar..suka ioolsss selawat sambil spray-spray kat muka..awet muda katanyer...huuaaaaa....

okaylah.takat ini sajalah..kay bye..