Thursday, May 29, 2014

SINDROM MERAPUNYER CITER..

salamm khamissss youoollss..alhamdullilah masih lagi bernafas dibumi ciptaanNYA,bersyukur di atas segala nikmatnya,semoga segala urusan dipermudahkan Amin.

Esok last day ioollss kije..lusa dah fly to my home town..fly..fly...fly away..eh .sekejapan sahaja cutinyer dek kerna si somi mengejar kerjanya di pantai..rugi plak kalo cuti lelama nak-nak plak cuti sekolah ni..ha...pada yang suka bercuti ke port dickson suka dengan suasana pantai? ..bolehlah kalo nak naik boat ker,banana boat ker,snorkelling ker,jet ski ker...boleylah roger-roger...actually hubby ioolss  buat bisnes water sport area selesa. beach.ala bangunan merah yang macam minang kabau tu..cari la orang yang bernama en.jai laki ioolsss la tu..bley la bisik-bisik harga kalo nak diskaun la kan gitu..hahahaha..kalo dia tanya cakap jer dari blogger miyamienatasha..
wah kemain lagi dari blogger xleh belah...mesti dia gelak guling-guling..cakap jer la tasha..ha gitu kan senang?ermm..dah lama rasanyer tak balik kampung...rupa keadaan rumah pun mesti dah berubah..
ni kompem ramai yang lepak kat rumah ni...almaklum la cucu ramai..ioolsss nak tido kat kampung la kang kechik hati  plak mummy nanti.kalo iollsss balik  tido kat kuching..stay pernight pun jadikkk...jangan berebut selimuttt sudehh... bilik banyak pun x guna coz nampak gaya memasing rela bentang toto kat ruang tamu sambil baring borak-borak.ngadap telebesen boleh?..almaklum la lama tak jumpa...macam-macamlah kegosipannyer nanti...eh ioolss syak.laki ioolsss mesti pening kepala...sebab yer la..cakap kat sana kompom x faham punyer..adalah dua tiga ayat ioolss ajar tapi macamkan telo plak bila dia ajuk balik...berdekah-dekah ioolsss gelak...xper-xper katanya..ayat yang bukan-bukan jer ioolsss ajar...sib bayek kepala gila-gila..so serasi la dengan iooolss..sebab itulah ioolsss pilih dia...eh tetiba...hahahahha...

so barang-barang like ole-ole pun x beli lagik..ioolsss xle nak berlenggang jer..len la dulu time bujangan..bawa badan pun orang x kesah... ker kau yang kesah kalo x beli ole-ole untuk org sawak..ni.padahal dorank okay jer..yang penting balik jenguk family...hahaha...rasa macam x best la..harus juga beli..nak beli apa-apa pun tak tao.ni.itulah buat lagi budaya melengang..kan da x tao skang nak beli apa.
macamkan sebulan duduk jer ioolsss packing barang,itu tak termasuk barang somi n si techik tu lagik..mengelupor plak ioollsss ni..kah kah kah..over.macam tak biasa.tu yang tetiba renjatan migrain datang tu,sendiri carik pasal...

kete ioolsss x siap lagi repairnyer..kete dah tua gitulah...batuk sana sini..jangankan mekanik tu ngelat..sudehh..ioolsss mana tao bab-bab kete nih..harapnyer taklah...tadi ioolsss gugel resepi..tetiba ioolsss nampak kuih yang lama ioolsss tak makan,cni mana nakjumpa..cer tengok pic kat bawah ni..tengok pun dah terliorrr..makan kalo xyah cakaplah..menjejes airlioq..kau..kah..kah..kah..


kuih chai kueh gituuu nama diberi..amik dari blog sinaranmenu..korang p terjah blog dia.

sedap...melikat..




yang ni mummy terror..boley requestt..isi mao hayam+ udang sambal dalam tin banyak-banyak



gitulah...tempat jatuh lagi dikenang..hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri...lebey baik di kedua-dua negeri...kah..kah..kah..bab mengejas ayat ioolsss memang pandai..

okaylah itu jerlah kerapuan ioolssss setakat nih...mana tao balik dari kampung nanti lagi ada extra markah kemerapuannyer...hihihihih..




No comments :

Post a Comment