Monday, November 05, 2012

AKU DAN BUAH-BUAHAN

Semenjak dua menjak ni,aku suka sangat makan buah-buahan...beli buah epal,buah oren,buah pear..nak beli buah rambutan tapi x ketemu plak kat pasaraya HERO nih...la ni bantai makan jeruk buah plak...kan janji buah-buahan whehehe...so memalam after masak ker kunyah buah-buahan dulu sunah nabi orang kata,tp bukan buah kurma ke?janji buah kot? Tapi skang ni kan musim ujan menggiler,ribut sandynyer plak kat newyork sinun tuh...hai apa la nasib dorank kat sana kan?makan pun makanan sejuk...bekalan elektrik terputus kata adalah seorang dua rakyat mesia duk kat sana...tapi hujan-hujan nilah..aku paling suka makan buah oren,kan?x pelik ker?
Yang kat sini takat hujan lebat jer pun aku dah meroyan,@ menjerit ker? cakap "cepat-cepat angkat kain di jemuran,aku dah basah lencun ni!,tolonglah weyh!"tapi dalam mulut gigih mengunyah oren,"kang bau hapak baju-baju ni tak koser aku nak basuh lagik"...kan?nampak?belum apa-apa lagi aku dah tak tentu arah...begitu la perempuan @ akulah wanita itu yang cepat panik dek hujan lebat,kalao ribut yang kat pantai tu,tetiba teringat en.somi,lagik kasihan..."kalo ribut yang,badan rasa terhoyong hayang,nak tarik bot pun,king kong(kete kebal) tu macam kejap ke tengah,kejap ketepi,kang x pernah mengeluh sampai rumah rilek jer,tapi aku ni dengan kain baju pun aku nak bergaduh weeehuuu...itulah bezanyer sifat lelaki dan perempuan ni kan? En.somi pun kadang-kadang landing baca blog aku ni,mesti kembang kuncup sana sini dok bagi puji-pujian kat dia tadik kan?matik perasanlah...

Ari ni ari senin.betul?..aku pun tak tao aku melalut ape kan?hopefully bley faham n enjoy dis story okay wehuuu....anyway aku nak taruk pic buah-buahan kat bawah entri nih,mane tao pasni korank pun suka jugak makan buah-buahan dulu sebelum makan nasi..x gitu weeehuuu....

yang ni mencantikkan kulit weehuu...n vit.c pun ado.
buah kecik-kecik jer senang nak kunyah weehuuu...

makan 1 bakul pun xper weeehuuu...

4 comments :

  1. buah2an import...mkn byk man apun takpe...epal,oren,..tp buah2an tempatan....mau tsunami perut kalau makan byk...durian,nangka,langsat,rambutan....

    ReplyDelete
  2. Kamsiah:aah kan?nangka tu lagilah,berangin 1 badan...

    ReplyDelete
  3. sy pun suka makan buah2 ++ buah durian !! emmmmm yummy ...:)

    ReplyDelete
  4. CIK PA: durian..auuwww..raja segala buah..bley berkampung kalo makan buah durian nih..

    ReplyDelete