Wednesday, September 05, 2012

MINUM AIR LIMAU/LEMON SETIAP HARI



Potong limau/lemon dan masukkan 2-3 hiris kedalam satu gelas air suam dan minum. Lemon menjadikan air 'alkaline' dan memberi banyak khasiat terhadap kesihatan badan kita.
Seorang pakar dari Baltimore USA mengatakan air lemon boleh membunuh sel2 kanser dan ia lebih kuat lagi tindakan dari ubat kanser/chemotherapy.
Untuk pesakit2 saya yang mengalami berbagai jenis ovarian cyst termasuk endometriosis , adenomyosis dan fibroids sila cuba minum segelas air lemon yang fresh tiga kali  sehari selama 3-6 bulan dan lihat ada tak perubahan pada tumbuhan2 tersebut.

MAKANAN TAMBAHAN

1.Air - Sangat penting bagi kesihatan badan dan kesuburan seseorang. Sebaiknya minum air mineral atau air yang ditapis. Dicadangkan minum 8 liter  air dalam sehari semalam.

2.Sayur Sawi - mengadungi banyak vitamin2, zat besi/iron dan antioxidant yang penting bagi kesihatan dan kesuburan. Folic penting untuk penetasan telor yang baik kualiti, mencegah kecacatan bayi serta mengurangkan risiko gugur.

3.Sayur2 berwarna kuning, orange dan merah  mengadungi banyak vitamin2 dan antioxidant untuk mencegah penyakit dan meningkatkan kesuburan.

4.Kobis, Karrot, Brokoli, kacang hijau, keledek merah - mengadungi banyak zat dan khasiat yang bolih membetulkan kitaran haid, meimbangkan hormon subur dan seterusnya meningkatan kesuburan.

5.Papaya, jambu batu, buah naga, semangka buah limau nipis/kasturi kaya dalam kandungan vitamin2 khususnya vitamin C yang penting untuk kesihatan dan kesuburan.

7 comments :

  1. Sumber asli yg byk pekdahnya.. Haha

    ReplyDelete
  2. ariff:kan..yg paling senang dan mudah diamalkan.sama2lah kita menuju ke alam kesihatan..:)

    ReplyDelete
  3. wow !nice tips.thanks for sharing :)
    follow here*120 :)

    ReplyDelete
  4. CRAFTY nIEYA: UR WELCOME..SHARING IS CARING ..NGEEE...

    ReplyDelete
  5. info menarik. biasa pun kat kedai skng oder limau ais/suam je skng. jarang2 sgt dh minum air2 lain kecuali air kosong.

    yaa..air 8 liter sehari semalam tu setuju sgt2. sbb hari2 sy dapat at least 8-10 liter sehari.

    ReplyDelete
  6. tip yg mudah dan senang di amalkan... :D

    ReplyDelete
  7. suburbanzero: senang dan mudah,semalam p giant trus grab 2,3 bj buah lemon..minum pun sodap ngeee...

    Masz Sidek: memang mudah ngeee...jom kita try..

    ReplyDelete